Pravilnik o kompetencijama za zaposlene u Ministarstvu unutrašnjih poslova

Na osnovu člana 17. stav 1. i člana 24. stav 2. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS“, br. 55/05, 71/05 – ispravka, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – US, 72/12, 7/14 – US i 44/14) i člana 129. stav 3, a u vezi sa članom 130. stav 1. tačka 3) i člana 196. stav 3. Zakona o policiji („Službeni glasnik RS“, broj 6/16),

Ministar unutrašnjih poslova donosi Pravilnik o kompetencijama za zaposlene u Ministarstvu unutrašnjih poslovaPravilnik je objavljen u „Službenom glasniku RS“, br. 52/2016 od 6.6.2016. godine, a stupio je na snagu 14.6.2016.

Član 1.

Ovim pravilnikom propisuju se kompetencije za zaposlene u Ministarstvu unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: Ministarstvo).

Član 2.

Kompetencija predstavlja skup znanja i veština, crta ličnosti i sposobnosti koji oblikuju ponašanje zaposlenog i vode postizanju očekivanih rezultata na radnom mestu. Kompetencije koje se odnose na specifična znanja i veštine (u daljem tekstu: tehničke kompetencije) potrebnih za delotvorno obavljanje poslova i zadataka određenog radnog mesta, utvrđuju se u skladu sa zakonom i posebnim propisima. Kompetencije koje predstavljaju skup ponašanja – crte ličnosti i sposobnosti (u daljem tekstu: bazične kompetencije) potrebnih za delotvorno obavljanje poslova i zadataka određenog radnog mesta, koje je neophodno da imaju svi zaposleni u Ministarstvu, utvrđuju se, u skladu sa zakonom, ovim pravilnikom. Propisane tehničke kompetencije i bazične kompetencije sastavni su deo opisa posla radnog mesta za zaposlene u Ministarstvu.

Član 3.

Za sve zaposlene u Ministarstvu propisuje se šest bazičnih kompetencija, i to: služenje građanima; upravljanje promenom; upravljanje učinkom; lična delotvornost; donošenje odluka i rad sa drugima i rukovođenje

Član 4.

Kompetencije se iskazuju, procenjuju, prate i razvijaju u skladu sa određenim indikatorima. Indikatori bazičnih kompetencija su pokazatelji ponašanja na osnovu kojih se utvrđuje da li zaposleni ima ili nema predviđene kompetencije. Kompetencije za rukovodeća radna mesta i za izvršilačka radna mesta, razlikuju se po indikatorima. Bazične kompetencije za zaposlene u Ministarstvu unutrašnjih poslova, odnosno njihova definicija, svrha i indikatori, odštampani su uz ovaj pravilnik (Prilog), koji čini njegov sastavni deo.

Član 5.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije“. Broj 3976/16-6 U Beogradu, 27. maja 2016. godine

Ministar, dr Nebojša Stefanović, s.r.

 

BAZIČNE KOMPETENCIJE ZA ZAPOSLENE U MINISTARSTVU UNUTRAŠNJIH POSLOVA
KOMPETENCIJA DEFINICIJA I SVRHA KOMPETENCIJE INDIKATORI PO NIVOIMA
IZVRŠIOCI RUKOVODIOCI
Rukovodilac operativnog nivoa Rukovodilac srednjeg nivoa Rukovodilac visokog nivoa Rukovodilac strateškog nivoa
Služenje građanima DEFINICIJA: Potencijal da se razumeju potrebe građana (i javnosti) i zaposlenih u Ministarstvu (i organizacije). SVRHA: Sticanje poverenja u rad policije Razume važnosti svog posla za dobrobit građana i kolega. Razume važnosti svog posla za dobrobit građana i kolega. Razume važnosti svog posla za dobrobit građana, zaposlenih i organizacije. Razume važnosti svog posla za dobrobit organizacije i javnosti. Razume važnosti svog posla za dobrobit organizacije i javnosti.
Reaguje pravovremeno. Reaguje pravovremeno. Reaguje pravovremeno. Odgovorno i pravovremeno reaguje na zahteve javnosti. Odgovorno i pravovremeno reaguje na zahteve javnosti.
Prepoznaje potrebe građana i zaposlenih. Prepoznaje potrebe građana i zaposlenih. Prepoznaje potrebe građana, zaposlenih i organizacije. Prepoznaje potrebe organizacije i javnosti. Prepoznaje potrebe organizacije i javnosti.
Postavljanjem pitanja proverava da li je razumeo građane i zaposlene. Postavljanjem pitanja proverava da li je razumeo građane i zaposlene. Postavljanjem pitanja proverava da li je razumeo građane i zaposlene. Promoviše interese organizacije u javnosti i interese javnosti unutar organizacije. Uspostavlja dvosmernu komunikaciju sa javnošću.
Primenjuje planove i ciljeve iz svoje nadležnosti, u skladu sa potrebama građana. Usklađuje planove i ciljeve iz svoje nadležnosti, sa zahtevima građana. Usklađuje mogućnosti organizacije sa potrebama građana. Objašnjava javnosti način upotrebe finansijskih sredstava u organizaciji. Balansira društvene potrebe sa finansijskim ograničenjima.
Ličnim primerom doprinosi poverenju javnosti u rad policije. Ličnim primerom doprinosi poverenju javnosti u rad policije. Ličnim primerom doprinosi poverenju javnosti u rad policije. Nastupom i ličnim primerom doprinosi poverenju javnosti u rad policije. Nastupom i ličnim primerom doprinosi poverenju javnosti u rad policije.
Upravljanje promenom DEFINICIJA: Postupno planiran napor u prihvatanju inovacija. SVRHA: Pozitivno i konstruktivno reagovanje na promene i nove zahteve. Usvaja i sprovodi nove ideje. Uočava oblasti rada koje treba unaprediti. Prepoznaje i razvija nove sisteme i procedure. Kreira sisteme rada u skladu sa vizijom. Kreira viziju i inicira promenu.
Preuzima odgovornost za svoju ulogu u promeni. Preuzima odgovornost za svoju ulogu u promeni. Postepeno i kontrolisano sprovodi proces promene. Preuzima odgovornost za promenu i rizike. Preuzima odgovornost za promenu i rizike.
Razume potrebu i korist od promene. Pokazuje inicijativu za unapređenje rezultata rada. Usklađuje potrebe i mogućnosti za promenom. Obezbeđuje resurse za sprovođenje promene. Obezbeđuje resurse za sprovođenje promene, realizaciju strateških ciljeva.
Prilagođava se na nove zahteve i načine rada. Podstiče saradnike na nove ideje. Koristi raspoložive resurse, da bi sproveo promenu. Daje jasne smernice saradnicima u svim fazama promene. Daje jasne smernice saradnicima u svim fazama promene.
Spreman je da preuzme nove uloge i odgovornosti u radu. Prilagođava se na nove zahteve i načine rada. Preuzima odgovornost za svoju ulogu u promeni. Podstiče rukovodioce da preuzmu odgovornost u upravljanju promenom. Pokazuje ličnu posvećenost i veru u promene.
Koristi raspoložive resurse, da bi sproveo promenu. Predviđa i otklanja rizike u upravljanju promenom. Balansira tradicionalne i nove načine u pristupu radu.
Usvaja i sprovodi nove ideje. Podstiče zaposlene da preuzmu odgovornost u upravljanju promenom. Pokazuje ličnu posvećenost i veru u promene.
Upravljanje učinkom DEFINICIJA: Kontinuirano praćenje radnog postignuća. SVRHA: Unapređenje procesa i efekata rada. Razume zadate ciljeve. Postavlja jasne i merljive ciljeve. Postavlja ciljeve za svoju organizacionu jedinicu. Određuje ciljeve za sprovođenje strategije. Donosi strategije u skladu sa vizijom.
Optimalno koristi raspoložive resurse pri ostvarenju zadataka. Prati faze procesa rada. Određuje prioritete. Prati postupak ostvarenja strateških cinjeva u skladu sa rokovima. Obezbeđuje resurse za realizaciju strategije.
Prepoznaje prioritete. Pri definisanju ciljeva pridržava se realnih vremenskih rokova. Postavlja ciljeve koji unapređuju proces rada. Obezbeđuje resurse za realizaciju ciljeva. Uzima u obzir prethodna iskustva dobrih praksi.
Poštuje vremenske rokove. Prepoznaje i otklanja zastoje u radu. Odgovoran za ostvarivanje organizacionih ciljeva. Prepoznaje prioritete u odnosu na postavljene organizacione ciljeve.
Traži smernice kada je potrebno. Prepoznaje prioritete. Prepoznaje i otklanja zastoje u radu. Uzima u obzir prethodna iskustva dobrih praksi.
Prepoznaje i izveštava o zastoje u radu. Optimalno koristi raspoložive resurse. Uzima u obzir prethodna iskustva dobrih praksi.
Prati faze procesa rada. Optimalno koristi raspoložive resurse.
Lična delotvornost DEFINICIJA: Usklađivanje sopstvenih kompetencija sa stručnim i etičkim zahtevima radnog mesta. SVRHA: Profesionalizam (visok nivo uspešnosti) na radnom mestu. Pouzdano i odgovorno postupa u izvršavanju radnih zadataka. Strpljiv je i koncentrisan u poslovima koji zahtevaju duže angažovanje. Dosledan je u postupanju. Uči i unapređuje se. Upravlja profesionalnim stresom.
Postupa u delokrugu svoje nadležnosti. Uči iz svojih prethodnih iskustava. Odlučan je i pokazuje samopouzdanje prilikom izazova. Podnosi nesigurnost, neizvesnost i pritiske situacija. Otvoreno pristupa složenim situacijama.
Strpljiv je i koncentrisan u poslovima koji zahtevaju duže angažovanje. Uočava sopstvena ograničenja-nije sujetan. Podnosi nesigurnost, neizvesnost i pritiske situacija. Odlučan je i pokazuje samopouzdanje prilikom izazova. Donosi odluke i kada su nepopularne i teške.
Uči iz svojih prethodnih iskustava. U krizi ostaje smiren i jasno misli. Uči i unapređuje se. Kontroliše emocije i ne ulazi u rasprave.
Uočava sopstvena ograničenja – nije sujetan. Kada je potrebno preuzima kontrolu nad situacijom i pokazuje autoritet Kontroliše emocije i ne ulazi u rasprave. Donosi odluke i kada su nepopularne i teške.
U krizi ostaje smiren i jasno misli. Dosledan je u postupanju Donosi odluke i kada su nepopularne i teške. Dosledan je u postupanju.
Uči i razvija znanje i veštine. Sprovodi odluke i kada su nepopularne i teške. Uočava sopstvena ograničenja – nije sujetan.
Odupire se pritisku da donese odluku na brzinu, kada je potrebno više vremena.
Donošenje odluka DEFINICIJA: Konstruktivno reagovanje nakon razmatranja svih potrebnih informacija. SVRHA: Funkcionisanje i unapređenje sistema. Sakuplja informacije i proverava njihovu pouzdanost. Sakuplja informacije i proverava njihovu pouzdanost. Sistematičan je u pristupu. Prikuplja različita viđenja situacija i stvara sliku problema. Uzima u obzir sve važne izvore informacija iz organizacije.
Pravi razliku između bitnih i nebitnih informacija. Pravi razliku između bitnih i nebitnih informacija. Definiše problem i otkriva uzroke. Istražuje i otkriva važne činjenice koje nisu odmah dostupne. Uzima u obzir društveni kontekst.
Kada je potrebno, samostalno donosi odluke iz svoje nadležnosti. Odluke donosi pravovremeno. Deli informacije. Uspostavlja sistem adekvatne razmene informacija. Uzima u obzir interes Ministarstva.
Odluke iz svoje nadležnosti donosi pravovremeno. Odgovoran je za donete odluke. Uzima u obzir moguće rezervne planove za rešavanje zadataka. Predviđa rizike i posledice na osnovu raspoloživih informacija. Vrši procenu rizika, troškova i dobrobiti.
Predviđa rizike i posledice odluka i informiše neposrednog rukovodioca. Predviđa rizike i posledice odluka. Obrazlaže donete odluke. Odgovoran je za donete odluke.
Nalazi nove načine da reši problem. Dobro procenjuje rizike. Obrazlaže donete odluke.
Uzima u obzir raspoložive resurse.
Odgovoran je za donete odluke.
Rad sa drugima i rukovođenje DEFINICIJA: Rad sa drugima – uspešno komuniciranje i građenje stabilnih odnosa sa drugima. Rukovođenje – pružanje jasnih smernica, delegiranje, motivisanje i razvoj zaposlenih. SVRHA: Rad sa drugima – uspostavljanje dobrih međuljudskih odnosa sa zaposlenima i građanima. Rukovođenje – unapređenje funkcionisanja zaposlenih. Govori jasno i razumljivo. Dodeljuje zadatke u skladu sa kompetencijama zaposlenih. Dodeljuje zadatke u skladu sa kompetencijama zaposlenih. Podstiče i podržava saradnike da razviju veštine rukovođenja. Inspiriše saradnike.
Sarađuje sa kolegama razmenjujući znanja, informacija i iskustva. Govori jasno, razumljivo i nedvosmisleno. Govori jasno, razumljivo i nedvosmisleno. Govori jasno, razumljivo i nedvosmisleno. Uvažava različitosti i promoviše jednakosti(u odnosu na pol, rasu, status, religiju, poziciju i sl.).
Uvažava različitosti i promoviše jednakosti (u odnosu na pol, rasu, status, religiju, poziciju i sl.). Razvija međusobno poverenje među zaposlenima. Razvija međusobno poverenje među zaposlenima. Traži i daje povratnu informaciju. Uvažava različitosti u stavovima i mišljenjima
Izražava svoje mišljenje uvažavajući druge. Podstiče zaposlene na razvijanje lične odgovornosti i potencijala. Obezbeđuje da se kompetentnim saradnicima pruži šansa za dalji razvoj i/ili napredovanje. Obezbeđuje da se kompetentnim saradnicima pruži šansa za dalji razvoj i/ili napredovanje. Komunicira sa javnošću jasno i nedvosmisleno..
Vodi računa o uticaju svog ponašanja na druge. Uvažava različitosti u stavovima i mišljenjima. Uvažava različitosti u stavovima i mišljenjima. Uvažava različitosti u stavovima i mišljenjima.
Uvažava različitosti u stavovima i mišljenjima Traži i daje povratnu informaciju. Traži i daje povratnu informaciju. Inspiriše saradnike.
Razume svoju ulogu u timu. Uvažava različitosti i promoviše jednakosti(u odnosu na pol, rasu, status, religiju, poziciju i sl.). Uvažava različitosti i promoviše jednakosti(u odnosu na pol, rasu, status, religiju, poziciju i sl.). Uvažava različitosti i promoviše jednakosti(u odnosu na pol, rasu, status, religiju, poziciju i sl.).
Konstruktivno odgovara na primedbe sa kojima se susreće. Konstruktivno odgovara na primedbe sa kojima se susreće. Efikasno vodi grupnu diskusiju.
Objektivan je i nepristrastan u odnosu sa zaposlenima. Objektivan je i nepristrastan u odnosu sa zaposlenima.
Prepoznaje i vrednuje marljivost i istrajnost saradnika. Efikasno vodi grupnu diskusiju.

Слични Постови

KC Šabac – Uvek uz svoje članove!

KC Šabac – Uvek uz svoje članove!

Trend rasta inicijativa za pokretanje disciplinskih postupaka se nastavio i u ovoj godini. Tako je bar što se tiče Koordinacionog centra…
KC Šabac – Obeležena slava, konstantan priliv članova…

KC Šabac – Obeležena slava, konstantan priliv članova…

Juče je Nezavisni sindikat policije KC Šabac obeležio slavu Sveti Vasilije Ostroški. Ovogodišnji domaćin slave je bila sindikalna grupa Koceljeva, a…